Kezdet és vég

Kezdet és vég

Józanság

2016. február 24. - charlize

Mostanában elég élesen látom a különbséget a jóllét meg a depresszió között. Olyan élesen különül el a két Énem, hogy nem lehet nem észrevenni. Nem tud már úgy bekúszni, mint régen, mikor amúgy is mindig valahogy rosszkedvem volt, és nem kellett sok hozzá, hogy érfelvágásig süllyedjek. Már nem tudom hagyni, hogy csak úgy megtörténjen velem a depresszióba zuhanás. Olyan a különbség, mintha korábban mindig részeg lettem volna, és ilyen önkívületi állapotban bármire rá tudtak volna venni, rossz dolgokra, pl. hogy feküdjek le idegenekkel. Aztán jön a kijózanodás, egyszer csak, és rájövök, hogy Úristen, mit tettem! (Nem feküdtem le idegenekkel, csak hasonlat) :)

De míg korábban alig-alig jött a kijózanodás, most konstans józan vagyok. És már hiába csábítgatnak idegenek, hogy feküdjek le velük, vagy nyomjunk együtt heroint (hasonlat!), teljesen abszurdnak tartom, hogy erre igent mondjak. Nem azért mert néha nem kívánom, hogy ezeket megtegyem (hasonlat!), hanem mert színjózan ember mégis mire fogja a hülyeségeit? Azokat bizony felelősségteljesen vállalnia kell. A részeg meg mondhatja, hogy bocsi, azt se tudtam hol vagyok.

A borderline-ból kigyógyultam, kinőttem konkrétan. Ez tény. A problémák szélsőséges felfogását talán sose fogom kinőni (ha valami gond van mindig azt mondom, hogy akkor majd megölöm magam - pont mint apám). Az életet szeretni, elfogadni olyannak amilyen? Néha. Néha egész jó. Azért az idő nagyobb részében inkább tolerálom az életet. Mint az az ember, aki nem szereti nézni, hogy a meleg pár csókolózik a metrón, de nem szól be, nem hepciáskodik, inkább csak félrenéz, ha nem bírja a látványt. Ez van, lehetne jobb is, ha okos lettem volna, meg ha a nagyapám üveges lett volna, akkor sokkal jobb is lehetne. De most azzal kell kezdeni valamit, ami adott. Bármennyire is szeretném újrajátszani az egészet a nulláról, mint valami játékban, ahol ha nem jól csinálok valamit csak simán meghalok, vagy nyomok egy startot és elölről kezdem a questet.

De az nagyon zavar, hogy fizikálisan gyenge vagyok. Mindenki csak legyint rá. Úgy remélem, hogy ha majd meghalok és felboncolnak, kiderül hogy tényleg volt valami bajom. Nem normális ez, hogy állandóan figyelnem kell az étkezésre, mert különben elájulok, hogy ha megyek valahova végig kell gondolnom, mennyit kell állnom, vagy gyalogolnom, nehogy rosszul legyek a végén. Ez WTF? És ha úgy alakulnak a dolgok, hogy nem tudok időben enni, akkor kész, súlyos migrén a vége. A lépcsőn már alig tudok menni, mert félek, hogy leesek. Mert annyira gyenge vagyok. 

passing-out.png

És oké, hogy vékony vagyok, de ismerek százszor anorexiásabb embereket és semmi bajuk. Azt se lehet mondani, hogy azért van ez, mert nem mozgok, mivel gyerekkoromban tesi tagozatos suliba jártam és ott is mindig ez volt. Utáltam a tesit, mert én voltam a leggyengébb, a legbénább, aki mindig a kövér gyerekekkel futott. Én, a kákabelű ott futott lihegve majd meghalva a túlsúlyos gyerekek között és senki azt nem mondta volna, hogy vigyenek el orvoshoz.

Mindig a végsőkig megfeszítettem magam, nehogy cikizzenek, nehogy problémát okozzak a csapatnak, mindig kidolgoztam a belemet, hogy megfeleljek a többieknek, és így is utolsó voltam minden mozgásformában. Míg mások még csak lihegni se lihegtek és úgy kaptak 5-öst, addig én a kettesért majd megpusztultam. Szóval röhögjetek csak, hogy nekem biztos semmi bajom, meg jaj de aranyos, hogy alig bírom megemelni a széket, aztán ha majd 10 év múlva belehalok akkor nem röhögtök majd.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdetesveg.blog.hu/api/trackback/id/tr98415878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nananananana · http://eztortentmavelem.blog.hu 2016.03.26. 11:42:16

tesóm feltett a telefonjára egy ivós appot, ami időnként szól, hogy inni kell. nem értettem a lényegét, hogy kinek kellhet ez, de hasonló használatát ajánlanám, és akkor nem kell figyelni. :D
mondanám, hogy ezt az életgyengeséget nem tudom elképzelni, de a templomokban rám is ez jellemző. nemtudom, kb. közepesen erős vagyok, bírom a dolgokat, de amikor templomba kell menni 1-2 évente 1x, akkor mindig félek, hogy nehogy elájuljak. jópáréve kezdődött, álltam a misén és elkezdetek színes vonalak megjelenni, sötétült-világosodott a látásom, elgyengültem, majdnem elájultam, de kimentem és elmúlt és ez többször is megtörtént már, de CSAK akkor amikor templomban voltam. :D

esetleg ha már olyan jól keresel, vegyél egy exoskeletont, vastag ruha alatt nem is látszana. :D (nem sértésnek szánom!)

charlize 2016.04.01. 13:48:50

Először azt hittem, hogy ivós app arra van, hogy ne felejtsen berúgni :D mondom milyen hülyeségek vannak :D

Hát igen az egy helyben állás gyilkos. Az ember elgyalogol egy egésznapot egy kényelmetlen cipőben is, de állni a misén egy óráig, na az kizárt. Azt tényleg csak kiválasztottak bírják :D Amúgy erre is van trükk, be kell feszítgetni a lábizmaidat, meg ökölbe szorított kézzel megfeszíteni a karodat, ezzel vért pumpálsz felfelé és nem ájulsz el ;)
süti beállítások módosítása